رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند | دولت از وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال عقب نیست سردار فدوی: دولت و سپاه درکنار یکدیگر رفع مشکلات کشور را پیگیری می‌کنند واکنش کانادا به حمله احتمالی اسرائیل به رفح هلاکت یک تاجر اسرائیلی در مصر ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند حمدان: عملیات رفح برای ارتش اسرائیل «پیک نیک» نخواهد بود چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد نتانیاهو: پیشنهاد مورد قبول حماس از خواسته‌های ضروری اسرائیل فاصله دارد درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان وزیر صهیونیست: مذاکره با حماس بس است؛ به رفح حمله کنید پوتین به چین و ترکیه سفر می‌کند بازگشت مذاکره‌کنندگان صهیونیست به قاهره طی ساعات آینده حماس از کشته شدن یک اسیر اسرائیلی خبر داد آخرین مهلت ثبت‌نام نمایندگان کاندیدا‌های مجلس دوازدهم در سامانه داوطلب اعلام شد بند‌هایی در توافق آتش‌بس غزه که نتانیاهو نمی‌پذیرد رویداد ملی صنعت آجیل و خشکبار با معرفی ۷ طرح فناورانه در مشهد برگزار می‌شود + فیلم اعلام جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی قالیباف: موضوع اتباع و سامان‌دهی آن‌ها یک موضوع جدی است + فیلم اسلامی: گفتگو‌های سازنده‌ای با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشتیم
سرخط خبرها

بیانیه شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی+ فیلم

  • کد خبر: ۱۵۱۳۲۷
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
بیانیه شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی+ فیلم
اعضای شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای رسمی، برنامه‌های رژیم تل‌آویو برای گسترش شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی را فقط «تقبیح» کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، بعد از ماه‌ها انتقادات جهانی از شهرک‌سازی‌های بی رویه رژیم موقت صهیونیستی در کرانه باختری و اراضی خصوصی فلسطینیان و همچنین تخریب منازل آن‌ها به بهانه‌های واهی، شورای امنیت سازمان ملل فقط به صدور بیانیه‌ای در این زمینه اکتفا کرد.

اعضای شورای امنیت شامگاه دوشنبه با صدور بیانیه‌ای رسمی، برنامه‌های رژیم تل‌آویو برای گسترش شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی را فقط «تقبیح» کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این اقدام شورای امنیت، بیانیه ریاستی آن بود که برای تصویب شدن به موافقت تمام ۱۵ عضو شورای امنیت نیاز داشت و بدون وتوی آمریکا بعد از ۶ سال علیه تل‌آویو تصویب شد.

در این بیانیه ریاستی شورای امنیت آمده است: «تاکید می‌شود که تداوم فعالیت‌های شهرک‌سازی اسرائیل، به شکلی خطرناک حیات راهکار دو دولتی بر مبنای مرز‌های ۱۹۶۷ را به خطر می‌اندازد. شورای امنیت، نگرانی و ناخرسندی عمیق خود از بیانیه اسرائیل در تاریخ ۱۲ فوریه را اعلام می‌کند».

این در حالی است که به گفته رویترز، پیش‌نویس این بیانیه که توسط امارات عربی متحده پیشنهاد شده بود، شامل بندی مبنی بر لزوم «توقف کامل و فوری تمام فعالیت‌های شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینی‌ها» بود که به‌دلیل نگرانی آن‌ها از وتو شدن توسط آمریکا، این بند حذف شد.

دفتر نخست‌وزیری رژیم کودک‌کُش صهیونیستی نیز با «یکجانبه» خواندن این بیانیه، به انتقاد از حمایت آمریکا از آن پرداخت: «این بیانیه نباید صادر می‌شد و ایالات متحده نباید به آن می‌پیوست».

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->